Vila i frid.

Fick just veta något väldigt tråkigt. Emmas farfar dog idag..
Han var sjuk så det var nog skönt för honom, men det är ju alltid tråkigt när någon dör.
Han var färdig med jordelivet nu, han har det bra där han är nu.
Vila i frid, Gunnar.





Jag tror stenhårt på att det finns ett liv efter döden, är helt övertygad.
Vart skulle annars allt ta vägen, jag menar sånt som inte kan dö..
Den man var, känslor, tankat, åsikter, minnen - allt sånt är ju inte "materiellt" så var tar det vägen?
Kroppen är ju inte "du", det är ju mer som ditt skal, inuti, det är det som är du.
Tror att man har en själ, o att själen reser vidare då kroppen dör. Kanske inte till himlen..
Men någonstanns i alla fall, det är jag övertygad om.

En tyst minut för Gunnar, och jag tänker på Emmas farmor i denna jobbiga stund.


Kommentarer
Postat av: emma

tack vad söt du är gumman ! :)

2009-11-14 @ 16:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0